11 maart 2015

Red Wednesday Night Skate!

Zojuist werd bekend dat de Rotterdamse skateliefhebbers pech hebben: de Wednesday Night Skate gaat dit jaar niet door. PvdA-raadslid Aruna Radjkoemar (Sport): “Pijnlijk en buitengewoon teleurstellend nieuws.”

De organisatie van het skate-event stelt dat de beslissing om dit jaar geen Wednesday Night Skate te houden met pijn in het hart genomen is. “Ook voor de PvdA-fractie is dit nieuws pijnlijk en buitengewoon teleurstellend. In 2010 maakte toenmalig wethouder Dominic Schrijer, zelf ook groot skateliefhebber, zich nog sterk voor de voortzetting van het evenement. En met succes, aangezien het evenement tot op heden nog elk jaar doorgang heeft kunnen vinden,” zegt Radjkoemar.

De organisatie heeft besloten om het evenement te schrappen vanwege financiële onzekerheid, meldt het AD. “Ik heb het stadsbestuur gevraagd of men bereid is om met de organisatie van Wednesday Night Skate om de tafel te gaan zitten en er samen met hen alles aan te doen om ervoor te zorgen dat Wednesday Night Skate dit jaar alsnog doorgang kan vinden,” zegt Radjkoemar. “Dit is een prachtig sportief evenement, dat wat de PvdA betreft echt moet blijven bestaan.”