1 april 2015

Snel actie Wednesday Night Skate

Vorige maand werd bekend dat de Wednesday Night Skate in 2015 geen doorgang zal vinden, tot groot verdriet van vele Rotterdammers. Door het ontbreken van een hoofdsponsor is er financieel een gat ontstaan binnen de begroting, dat niet tijdig door de organisatie opgelost zal kunnen worden. PvdA-raadslid Aruna Radjkoemar en Leefbaar Rotterdam-raadslid Tanya Hoogwerf willen dit onderwerp daarom zo snel mogelijk bespreken in de commissievergadering.

De Wednesday Night Skate is een evenement dat door veel Rotterdammers bezocht wordt en zorgt voor veel levendigheid in de binnenstad. Radjkoemar: “Het niet door kunnen gaan van dit evenement gaat veel Rotterdammers aan het hart en wij zien voor de raad een rol weggelegd om te kijken of er werkelijk geen enkele andere optie mogelijk is voor dit evenement. Zo zou er bijvoorbeeld een rol weggelegd kunnen zijn voor de gebiedscommissies maar ook de 1%-regeling zou een mogelijk hulpmiddel kunnen zijn.”

“Wij willen dit onderwerp dan ook zo snel mogelijk bespreken in de commissievergadering om te onderzoeken hoe wij, ook nog dit jaar, dit mooie evenement eventueel voor de stad Rotterdam en haar bewoners kunnen behouden,” zegt Radjkoemar.

In 2010 maakte toenmalig wethouder Dominic Schrijer, zelf ook groot skateliefhebber, zich nog sterk voor de voortzetting van het evenement. En met succes, aangezien het evenement tot op heden nog elk jaar doorgang heeft kunnen vinden. Radjkoemar stelde op 11 maart jl. al schriftelijke vragen over Wednesday Night Skate aan het College. Het College heeft hierop tot op heden nog niet geantwoord.

Update (2 april 2015):

Debataanvraag Wednesday Night Skate ingetrokken

Na overleg met de organisatie van Wednesday Night Skate is gebleken dat er een dusdanig tekort in de begroting zit dat zij hebben besloten om WNS definitief niet door te laten gaan. Dit ondanks de inspanningen van Hoogwerf (LR) en Radjkoemar (PvdA). Hoogwerf: “Hoewel wij dit betreuren, hebben wij respect voor de beslissing van de organisatie en hopen dat het evenement volgend jaar wel gefinancierd kan worden en doorgang kan vinden. Om deze reden hebben wij ook besloten vandaag onze debataanvraag terug te trekken.”