21 mei 2021

De PvdA Rotterdam Stadcast – Aflevering 1: Mijn oren staan te klapperen!

Daar is-ie dan: de allereerste podcast van de PvdA Rotterdam! Wij hebben de podcast toepasselijk de naam Stadcast gegeven, omdat wij regelmatig nieuwe afleveringen zullen maken met interessante gasten en boeiende onderwerpen. Van onderwijs tot duurzaamheid en van wonen tot aan veiligheid. En uiteraard verder alles wat met onze waanzinnige stad Rotterdam te maken heeft.

De eerste Stadcast is meteen een binnenkomer. Wij zijn voor de eerste aflevering in gesprek gegaan met een middelbare school docent genaamd Caja. Caja is werkzaam op een school in Rotterdam en geeft het vak geschiedenis. Deze gemotiveerde docent doet haar verhaal over de bureaucratische hordes die genomen moeten worden en hoge instellingsgelden die zijn vereist wanneer een docent een tweede onderwijsbevoegdheid wil halen voor een extra vak. Het onderwijs staat voor enorme uitdagingen en wij wisten niet wat wij hoorden hoe er eigenlijk met onze docenten worden omgegaan. Dit geldt ook voor onze fractievoorzitter Co Engberts die in deze aflevering reflecteert op het verhaal van Caja.

Wij wensen jullie veel luisterplezier bij de eerste aflevering van de PvdA Rotterdam Stadcast!