1 april 2021

De PvdA Rotterdam feliciteert Urbannerdam met de start van meer Huurteams in Rotterdam! Wij wensen de nieuwe Huurteams heel veel succes met de aanpak van: illegale kamerverhuur, slecht onderhouden woningen, uitzettingen en hoge huurprijzen. We hebben er samen heel hard aan gewerkt en samen zullen we ervoor zorgen dat wonen in Rotterdam weer betaalbaar wordt.

In 2019 werd door de minister van Binnenlandse Zaken aan de gemeente Rotterdam €500.000 beschikbaar gesteld in het kader van goed verhuurderschap. Daardoor kon er een pilot worden gestart in de wijken Carnisse en Tarwewijk. Met deze pilot wou de gemeente de rol van Huurteams versterken om de handhaving en de rechtspositie van huurders te verbeteren. Tegelijkertijd ook aandacht geven aan verschijnselen van malafide verhuurderschap.

Met trots en blijdschap kunnen wij vandaag op 1 april 2021 (géén 1 april grap) bekendmaken dat mede door de pilot in de Tarwewijk en Carnisse de Huurteams in Rotterdam worden uitgebreid om op de Rotterdamse woningmarkt de gelijke behandeling te bevorderen en discriminatie te beteugelen.

Zet hem op Urbannerdam en de nieuwe Huurteams! Onderstaande oorkonde komt zo snel mogelijk jullie kant op om op te hangen in jullie nieuwe (verbouwde) kantoor!