18 oktober 2013

Vanaf vandaag stemmen voor de lijsttrekker!

Vanaf vandaag kunnen de leden van de PvdA Rotterdam hun stem uitbrengen op de lijsttrekker van hun keuze. Dit kan per e-mail, of, voor de leden die geen e-mail adres hebben, per post. De leden hebben tot en met vrijdag 25 oktober de tijd om te stemmen.

Op maandag 28 oktober zal Rob de Werd, voorzitter PvdA Rotterdam, de winnaar van het referendum bekendmaken. Deze kandidaat wordt voorgedragen als nummer één van de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014.

Carlos Gonçalves
Het verleden van ons mooie Rotterdam kennen we. Platgegooid, ooit. Opgebouwd in de jaren erna. Die geschiedenis is een tragisch maar duidelijk nulpunt. Datzelfde gevoel heb ik bij de bezuinigingen en de daaruit voortvloeiende reorganisaties en versobering. Rotterdammers hebben niets aan politici die nu nog de noodklok luiden of die met mooie verhalen onze toestand verbloemen. We moeten bouwen. Bouwen aan het nieuwe Rotterdam. Verschillen in afkomst, religie of generatie tellen hierbij niet. We zijn allemaal Rotterdams . Al jaren ben ik in Delfshaven de verbindende schakel tussen jong en oud, tussen verschillende groepen in onze samenleving. Tussen de raad en de straat. De nieuwe generatie staat klaar, het is tijd om de handen ineen te slaan. In financieel moeilijke tijden, in een wereld die zich in een steeds hoger tempo ontwikkelt, vormen creativiteit en transparantie het antwoord op de uitdagingen waar we mee te maken hebben. Ik sta met twee benen in de Rotterdamse samenleving en wil bouwen. Aan veiligheid, educatie, werkgelegenheid, ondernemerschap, ouderenzorg en talentontwikkeling. Niet renoveren, maar innoveren. Vooruitstrevend en onverzettelijk. Bouwen aan het nieuwe Rotterdam. De PvdA de partij van alle Rotterdammers

Leo Bruijn
Rotterdammers willen werken. De mouwen opstropen. De ‘niet lullen, maar poetsen’-mentaliteit, daar zijn wij allemaal trots op. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig het is om dit vol te blijven houden, vooral nu de economie in zwaar weer verkeert. Als ondernemer run ik mijn eigen zaak en dat vergt niet alleen doorzettingsvermogen, maar ook bloed, zweet en soms een traan. Want wat als je door de crisis je baan verliest of je zaak failliet gaat? Kwetsbare Rotterdammers móeten op ons kunnen blijven rekenen. De sociale paraplu wordt kleiner. Maar bij economisch noodweer zorgen wij ervoor dat zij niet onder water komen te staan. Daarvoor zet ik mij binnen de PvdA-fractie al jaren met hart en ziel in. Voor kansen op de arbeidsmarkt, voor alle Rotterdammers. En als dit niet lukt, te zorgen voor een droge plek, zodat zij kunnen bouwen aan een betere toekomst. Toegankelijk zijn voor álle bewoners van de stad, dat vind ik belangrijk. Betrokken en bereikbaar. Voor de Rotterdammers, tussen de Rotterdammers.

Leo Bruijn (1956) woont samen met Mieke in Kralingen-Crooswijk. Hij is horecaondernemer, vicefractievoorzitter en woordvoerder Vervoer, Werk & Inkomen en Thuiszorg.

Hamit Karakus
We leven in een fantastische stad en in een moeilijke tijd. Onze Rotterdammers maken zich zorgen, dat is volkomen terecht! Jong en oud, hoog- en laagopgeleid, allochtoon en autochtoon, onze Rotterdammers komen lastig aan het werk of verliezen hun baan. Zij hebben niets aan mooie woorden, beloften of politiek gekibbel. Eerlijk is eerlijk, ik kan de crisis niet op lokaal niveau oplossen. Wel zal ik Rotterdam blijven ondersteunen en verder klaar stomen voor het moment waarop de crisis voorbij is. Daarom is het juist nu belangrijk om marktpartijen nog meer te laten investeren in de stad. Elke woning staat gelijk aan 1,6 arbeidsjaren. Iedere baan telt want iedere baan staat gelijk aan het afnemen van de zorgen van één Rotterdams gezin. De komende jaren komt er veel op ons af. Den Haag geeft ons extra taken maar minder geld. Zo ook in de zorg, eigenlijk een bezuinigingsopgave van 25%! Een grote verantwoordelijkheid. Maar ook een grote kans! We moeten snel aan de slag om deze omwenteling in goede banen te leiden. En nog belangrijker, deze kans moeten we aangrijpen om morgen de zorg kleinschaliger en dichterbij de Rotterdammers te organiseren.

Stem daarom op mij, er is geen tijd te verliezen.