22 januari 2014

Verkiezingsprogramma PvdA Hoogvliet – ‘Samen voor een sociaal en sterk Hoogvliet.’

Beste Hoogvlieter,

Door de jaren heen, heeft de PvdA Hoogvliet zich onvermoeibaar voor deze deelgemeente ingezet, en dat blijven wij ook doen. De deelraad gaat dan wel verdwijnen, maar dit betekent niet dat wij stoppen met ons inzetten voor een mooi Hoogvliet. De komende jaren gaan wij dat samen met u doen, de Hoogvlieter. Samen maken wij Hoogvliet mooier, beter en sterker.

Met de komst van de gebiedscommissie gaat een aantal zaken veranderen. De belangrijkste verandering is dat de gebiedscommissie een adviesorgaan van de gemeenteraad Rotterdam wordt. En om goede adviezen te kunnen geven hebben wij de hulp van de bewoners van Hoogvliet hard nodig. De gebiedscommissie is ingesteld met onder andere als doel bewoners meer bestuurlijke invloed te geven. De PvdA zal zich hiervoor gaan inzetten.

De gebiedscommissie wordt straks de oren en ogen van de gemeenteraad. Wij gaan de Hoogvlietse meningen verkondigen en waar nodig verdedigen. Wij vormen als het ware een brug tussen de bewoners en het stadsbestuur.

Hoogvliet onderscheidt zich van de andere gebieden van Rotterdam en daarom zijn er ook specifiek Hoogvlietse actiepunten te benoemen. Afgelopen jaren heeft ons geleerd dat er een aantal onderwerpen voor Hoogvlieters belangrijk is. Wij zullen ons voor 100% inzetten om zaken te verwezenlijken. Een aantal van deze standpunten vindt u hieronder terug. Uiteraard zijn uw suggesties/ aanvullingen meer dan welkom.

In het verkiezingsprogramma van de stedelijke PvdA worden onderwerpen benoemd die ook op Hoogvliet van toepassing zijn. Het spreekt vanzelf dat we deze onderschrijven.

Tot slot moet de kwaliteit van dienstverlening verbeteren. Dat de deelraad wordt opgeheven mag zeker niet betekenen dat de kwaliteit van de service omlaag gaat.

De diensten waarvoor Hoogvlieters nu naar de deelgemeente kunnen, moeten toegankelijk blijven in Hoogvliet. Dit betekent wat ons betreft dat de stadswinkel in Hoogvliet blijft.

Ook in de toekomst blijft onze leuze: “Samen voor een sociaal en sterk Hoogvliet.”

Kortom PvdA voor u en met u!

In de bijlage vindt u het volledige verkiezingsprogramma van de PvdA Hoogvliet.