Bernie Sanders en Frans Timmermans

Door Chris van Krimpen op 15 september 2023

Bernie Sanders is een links fenomeen in Amerika. Gehaat, geliefd en controversieel. Hij is een van de weinigen in zijn land die het kapitalisme durft aan te vallen. Op woensdag 11 oktober komt hij naar Tivoli Utrecht om in gesprek te gaan met onze eigen Frans Timmermans over alternatieven voor het kapitalistische systeem.

Dat betekent ideologisch vuurwerk o.m. over de vraag hoe onze democratie te beschermen  tegen het extremisme van Nieuw Rechts, hoe we de milieucrisis te lijf gaan en hoe de democratie kan worden gered.
Bernie Sanders zegt waar het op staat. Hij werpt een kritische blik op de Verenigde Staten en de wereld als geheel. Waarom accepteren we een economisch systeem dat zowel mens als planeet uitput? Is er een betere manier?

Op woensdag 11 oktober gaan komen de belangrijkste politieke onderwerpen van Amerika en Europa aan bod.
Ook vertegenwoordigers van Greenpeace en FNV doen mee aan de discussie.
Dit evenement wordt georganiseerd door het Wetenschappelijk Bureau GroenLinks en de Wiardi Beckman Stichting.

Op 7 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling van Sanders’ nieuwe boek ‘Het is oké om kwaad te zijn op het kapitalisme’.

De belangstelling voor dit evenement is overweldigend. Alle kaarten zijn helaas uitverkocht.

Chris van Krimpen

Chris van Krimpen is een oudgediende van de PvdA en was al in 1972 penningmeester van het gewest Rotterdam. Hij werd in 1976 lid van de Eerste Kamer en werd na een langdurig verblijf in het buitenland in 1989 enige jaren lid van de Rotterdamse gemeenteraad. Hij werkte van 1992 tot 2017 voornamelijk in Oost

Meer over Chris van Krimpen