Woningnood + te weinig kamers = bijbouwen!

16 maart 2018

In Rotterdam is het inmiddels bijna onmogelijk om een huis of snel een kamer te vinden. De huizenmarkt is zo opgedroogd en zo oververhit dat veel mensen muur- en muurvast zitten. Wij gaan de woningnood rigoureus aanpakken!

Kamernood

Onder andere de Landelijke Studenten Vakbond en het Erasmus Magazine trokken eerder aan de bel over het groeiende en grote woning- en kamertekort in Rotterdam. De gemeente Rotterdam gaat echter op initiatief van Leefbaar Rotterdam, D66, CDA en de VVD de komende jaren 20.000 betaalbare woningen slopen waar veel mensen hadden kunnen wonen. Tegen alle adviezen en feiten in willen deze partijen koste wat kost deze woningen slopen. Hierdoor neemt de woningnood alleen maar toe. Voor de PvdA Rotterdam is dit echt kamikaze voor de Rotterdamse huizenmarkt. Veel studenten, starters, alleenstaande en jonge gezinnen zitten nu al met de handen in het haar.

Meer aandacht voor huisvesting

Studenten Ghislain Noorlander en Martijn Morsink waren het gebrek aan aandacht hiervoor meer dan zat. Ze sloegen de handen ineen en starten een ludieke actie. En met succes! Dankzij extra aandacht voor het onderwerp via Algemeen Dagblad, Rijnmond en Openrotterdam kunnen we na de verkiezingen gelijk aan de slag met meer woningen en studentenkamers. We rolden daar eerder al een bouwplan voor uit!