Politiek Medewerker

Julian Westdijk

Over Julian Westdijk

In welke wijk/buurt woon je of ben je actief?
Ik woon in Spijkenisse in de wijk Maaswijk een leuke stad dichtbij Rotterdam

Waar wil je de komende jaren aan werken om Rotterdam een betere/mooiere plek te maken?
Rotterdam moet een stad zijn waar iedereen de mogelijkheden krijgt om het beste uit zichzelf te halen. Hiervoor moeten mensen weer naar elkaar omkijken en bereid zijn degene die het moeilijker hebben een handje te helpen. Jammer genoeg zijn de problemen in deze stad alleen maar gegroeid de laatste jaren. Ongelijkheid, armoede en dakloosheid zijn allemaal verslechterd, en daarmee de stad zelf ook. De sociaaldemocratische kernwaarden van de PvdA bieden hiervoor een oplossing, door meer te investeren in mensen in plaats van bedrijven. Waardoor iedereen in deze geweldige stad een mooiere toekomst kan krijgen.

We moeten niet alleen naar oplossingen zoeken in de gangen van het stadhuis, maar ook door actief te luisteren wat bewoners zelf willen en verwachten. Zo worden we een gemeente die klaar staat voor alle Rotterdammers.

Wat betekent de PvdA voor jou?
De PvdA is voor mij de partij die het echt opneemt voor de werkende mens. Naar mijn mening is het niet minder dan normaal dat als iemand werkt, dat ze dan ook een betaalbaar en respectabel bestaan verdienen. Zelfs mensen die niet kunnen werken horen we als Nederlanders te ondersteunen in de maatschappij vanuit menselijk en sociaal principe. De laatste jaren van liberaal rechtse kabinetten hebben de ongelijkheid alleen maar vergroot en het leven onbetaalbaarder gemaakt, hier moet een links geluid tegen zijn.  Hiermee is de PvdA de partij die ervoor zorgt dat de Nederlandse maatschappij welkom en betaalbaar is voor iedereen, wat je identiteit dan ook mag zijn. Uiteindelijk is het belangrijk dat we weer naar een overheid gaan die meer kijkt naar de mens en minder naar de cijfers.